Znalostní nákup

Znalostní nákup
Aktuality

Završení konferenční sezóny 2014/15

vložil , 28.5.2015, počet zobrazení: 1081, Žádné komentáře

Třetí ročník Procurement Fóra v Praze spolu s třináctou CAPL konferencí uzavřel poměrně hojné setkávání se nákupčích před letním oddychovým časem. Připomeňme si k tomu říjnovou konferenci ZN na “Strojíráku“, listopadové ebf-Ova,  únorový TOP Vision-Pha a březnový MN-Blava).

O nákup je zájem!

To potvrzuje i zájem recruiterů, kteří tyto akce navštěvují a hledají schopné nákupčí, či jejich šéfy.  Nejen množství, ale i zvyšující se úroveň samotných akcí je dobrou vizitkou tohoto oboru.

Od letošního PF se očekával vrchol. Pořadatelé si slibovali 300-hlavé nákupní rojení. To ještě letos nepřišlo, ale pro příští rok tato ambice zůstává, vč. opětovného hledání nových, větších a komfortnějších prostor.  Organizátoři hlásí příjemnou odezvu a hodnotí 3. ročník jako nejvydařenější.

Procurement forum – jaké bylo

Nepotvrdím zcela závěry organizátorů. PF vyvolalo i pochyby spojené především s poměrem cena a přinos. Taky se méně diskutovalo. Lidé se vyjadřovali i k těsným prostorám a frontám, což by nevadilo, kdyby polovina přednášek nebyla od sponzorů a některé z nich nebyly úplně vybalancované …

Požádal jsem pro vyšší objektivitu tohoto příspěvku o názor tří výborných speakrů (i zde na PF) a také spolu-organizátorů jiných nákupních sešlostí.

Miloš Olejník

 „Môj pohľad je rozporuplný. Ak som tam šiel ako šéf nákupu, ktorý sa chcel niečo dozvedieť a niečim inšpirovať, nepodarilo sa to úplne. Prekvapil ma veľký priestor venovaný e-aukciám. Existujú dlhé roky špecializované akcie, kde sa človek môže dozvedieť podstatne viac. Celkom ma pobavila prezentácia ako využiť linkedin pre nákupné potreby. Bolo to trošičku napasované na tému konferencie, napriek tomu ma to zaujalo.

 Čo sa týka nášho bloku? Po prezentácii ma zastavilo množstvo ľudí, ktorí chceli viac detailov. Niektorým som sa sľúbil, ale mnohé z otázok bolo možné adresovať na tejto akcii, ak by bol vytvorený adekvátny priestor.

 A ak môžem radu z druhej strany. Na Slovensku (Trend konferencia) sa dobre chytila varianta „nechajme iných rozprávať o nákupe“. Bol tam CEO veľkej spoločnosti, bol tam panel CFO, ktorí vysvetľovali svoj pohľad na to, čo od nákupu očakávajú. Bol tam panel personalistov, ktorí sa snažili definovať, kde hľadať správných nákupcov a pod. Má to väčšiu autenticitu, ak sa nákupcovia prestanú točiť v kruhu a ukecávať sa navzájom, akí sú pre firmu dôležití a ako to nikto nevie oceniť:-)

Martin Zelinka

„Bronislav Pánek  – jeden z mála nákupních průzkumů v ČR, který ukazuje trendy a zaměření dnešních nákupních organizací, very good! To co mi uniká, proč toho nebylo využito pro koncepci a příběh celé konference. (Bez follow up.)

Ingrid Tocháčková – potvrzení a utvrzení, že stále převládá názor ve firmách, že Čína je levnější. Dobré příklady jak z pohledu nákupu poukázat na dnešní klíčová rizika, která už nejsou spojena jen s kulturními rozdíly, ale také nárůstem nákladů. Např. střední a vyšší mgmt dosahuje vyšších nákladů na odměny než v UK či USA. Zdůrazněn apel na TCO!

Justin Fabbro – pohled na trh CEE ze zámoří, který nám může trochu otevřít oči. Nebo také potvrdit, že např. certifikace skutečně bereme jako papír a naši partneři v zahraničí už to také dávno ví. Zdůrazněna jednoduchost v KPI, která mají být postavena na OTD, Q a continuous improvement. Nic nového, ale je třeba opakovat, ať se vyhneme vymýšlení nesmyslných ukazatelů, které jsou bez přínosu.

Milan Tomek – stále stejné téma, ale jak se zdá stále aktuální pro celou řadu nákupních organizací. Key message – eAukce je nástroj, jako každý jiný a o jeho použití a správném využití je třeba přemýšlet v kontextu nákupní komodity, nebo segmentu. Že jej lze použít prakticky všude, nám bylo ukázáno dost přesvědčivě.

František Bumba – zajímavý vhled do využívání e-nástrojů v nákupu v Německu. Určitý konzervatismus je zřejmý, což pro nás z německých firem je opět potvrzení toho v čem žijeme. Velmi důležitý bod – do nákupu chodí ti nejschopnější! A to je pecka a dobře, že padlo, protože zde máme ještě kus cesty před sebou.

Josef Kadlec a Milan Novák, LinkedIn  – PR je pro nákupčího stejně důležité jako pro obchodníka.

Panelovka – Miloš hvězda, už ani nezmiňuji, jde o samozřejmost každého jeho vystoupení. Velmi strukturovaně popsal vývoj nákupu v RWE. S nadhledem vyjádřil význam každé etapy vývoje i to, že nelze očekávat, že některé kroky přeskočíte. To, že je nákup v RWE tam, kde je, vděčí kontinuální práci na rozvoji a zlepšování jak v minulosti, tak v současné době.“

Lenka Kundratová

„Protože vím, co obnáší zorganizovat takovou akci, smekám před organizátory a těší mě, že přibývá vzdělávacích akcí pro nákupní svět. Většinu vystupujících znám a vážím si jich. Ráda poslouchám takové, kteří jsou nejen chytří a zkušení, ale navíc ještě vtipní, civilní a přátelští. Řadím mezi ně jednoznačně pana Olejníka.“

Přidal bych k tomu jen, že civilnost, s kterou pracují pan D. Toms, paní M. Chalouková i M. Dokoupil, je rovněž velmi inspirující a dodává této konferenci příjemnou atmosféru. Z minulých ročníků mi takto utkvěli v hlavě např. A. Bém, T. Jendřejek, M. Brotánková, T. Wolf, M. Hausenblas, nebo P. Parnchartek.
Pro srovnání dvou závěrečných akcí sezóny 2014/15 si vypůjčím postřeh od Veroniky Bláhové ze Škody Doosan, která přirovnala PF a CAPL setkání k vysokoškolskému studiu: Obecné přednášky kontra diskusí překypující semináře. Přejme sobě i organizátorům, že „příště“ bude ještě lepší a výživnější.

J. Zrník

Podělte se s ostatními
Share on FacebookShare on TumblrTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn
Josef Zrník

Napsat komentář

© 2018 Znalostní nákup Všechna práva vyhrazena Provozuje Prescom

Webové stránky používají k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close