Znalostní nákup

Znalostní nákup
Aktuality

Nový formát Praktik arény II na EbF 2019

vložil , 1.8.2019, počet zobrazení: 75, Žádné komentáře

    Praktik arénu na ostravském EbF 2019 (https://ebizforum.cz) letos čeká radikální změna: místo série dvacetiminutových přednášek tentokrát účastníkům nabídneme hodinu a půl soustředěné diskuse v úzkém kruhu nad konkrétním obchodním případem.

 

   Jak to bude celé probíhat v praxi?

 

1. Vyberete si téma, která vás zajímá (viz níže) a zarezervujete si místo. Abychom si všichni z diskuse odnesli maximum, omezíme počet účastníků na cca 25.
2. Vybral jsem obchodní případy, které jsou zdánlivě zcela banální, ale mají překvapivý průběh a reálně staví nákupčí před obtížná rozhodnutí. Několik týdnů před EbF obdržíte text případové studie v rozsahu cca 10 stran s otevřeným koncem. V klidu si ji tedy můžete prostudovat, zamyslet se nad vhodným řešením i položenými otázkami a srovnat s případy z vlastní nákupní praxe.
3. Na místě se rozdělíte do malých skupinek, kde jednotlivé problémy prodiskutujete, vyměníte si zkušenosti a navrhnete řešení.
4. Moderátoři potom vždy diskusi shrnou a posunou případovou studii dále. A protože o překvapení a zvraty nebude nouze, věřím, že diskuse bude opravdu bouřlivá.
5. Na úplný závěr si ještě ukážeme, jak případ opravdu dopadl a co bychom si měli z naší diskuse odnést pro praxi.

 

    Co si od toho slibujeme?

 

   V prvé řadě reálný přínos pro praxi. Věřím, že nejvíce se naučíme při řešení konkrétních „nestandardních“ problémů a když se nám něco nepodaří hned napoprvé. Ale také zajímavou diskusi, konfrontaci různých pohledů, výměnu zkušeností a originální řešení. A konečně potvrzení, zda je tento formát životaschopný pro odbornou konferenci.

 

  Jaké konkrétní obchodní případy si rozebereme? 
   Vybral jsem tři obchodní případy z reálného života. Každý z těchto příběhů je zdánlivě naprosto obyčejný, ale současně něčím naprosto specifický. A právě tento drobný detail, kterým se náš problém liší od běžných obchodním případů, odhaluje  zásadní slabiny běžně používaných nákupních metod.

 

    Blok I: Problémová Céčka 
 
    Cílové publikum:     Nakupujete „C“ kategorie, které jsou kombinací produktu a služeb od dlouhodobého dodavatele.
    Manažerský problém:        Zdánlivě bezproblémová nákupní kategorie „Filtry.“ Ale co když se náhodou zjistí, že dodavatel podvádí? A navíc se do případu vloží top management, který touží po krvi!   Nebo je to všechno jinak?
   Klíčová otázka:     Jaký postup byste navrhli?     A co když dodavatel zareaguje zcela nepředvídatelně?    Dopadnete ještě hůře než hrdina případové studie?

 

   Blok II: Virtuální vyjednávání
    Cílové publikum:    Nakupujete výrobky nebo služby, jejichž ceny se jednou za čas prudce a neočekávaně změní a ani vy ani dodavatel nemůžete snadno krátkodobě přejít jinam.
    Manažerský problém:     Někteří nákupčí povýšili oddalování (oprávněného) nárůstu cen doslova na umění! Jenže ani dodavatelé nejsou bezbranní! Prodiskutujme na konkrétním příkladu, které nákupní postupy i protiakce dodavatelů fungují a které už patří do starého železa a jenom nám škodí. Navíc, podobné metody se používají i v období poklesu cen, jen v obráceném gardu!
   Klíčová otázka:     Jaké metody se osvědčily?      Proč to v případové studii dopadlo zrovna takhle ?       Co s tím ?

 

    Blok III: Řešení neřešitelných konfliktů: 
     Cílové publikum: nakupujete projekty, investice nebo služby, které se mohou souhrou „nešťastných“ okolností pořádně vyhrotit a zablokovat.
     Manažerský problém:   Nic nezničí kariéru tak spolehlivě, jako nezvládnutý konflikt s dodavatelem. Ani tento investiční celek není výjimkou. A přitom všechno vypadalo tak jednoduše! Dá se to ještě vůbec zachránit?
     Klíčové otázky:         Proč jsme se dostali do současné situace?           Co s tím?           Lze se podobným situacím vyhnout?

 

Kdo bude diskusi moderovat?  
     Každou případovou studii se mnou bude moderovat ředitel nákupu, u kterého znalosti vysoce převyšují sebevědomí, což z nich dělá ideální partnery pro hloubkovou analýzu.

 

Co když nejsem rozený diskutér nebo teprve sbírám zkušenosti? 
    A v čem je problém? Formát malých skupinek vám umožní zapojit se vždy, když budete chtít. Navíc, vše si doma v klidu promyslíte a třeba si i uděláte poznámky. Žádný stres z velké skupiny, žádné přísné publikum, žádné správné a špatné odpovědi. Přišli jste si vyměnit zkušenosti a něco nového se dozvědět, ne na zkoušku!

 

Bude z workshopu nějaký další výstup? 
    Ano. Na základě našeho rozboru, doporučení odborné literatury i zkušeností moderátorů shrnu všechny tři případové studie do malé knížky, kterou obdrží všichni účastníci workshopu a kterou samozřejmě za malý poplatek zpřístupníme i všem ostatním zájemcům.

 

  Kde si mohu rezervovat místo? 
     Úmyslně jsme počet účastníků jednoho bloku redukovali na maximálně 25. Pokud vás tedy některé téma opravdu zaujalo, doporučuji si místo u pořadatelů EbF včas zarezervovat.
     Upřímně, určitě byste s námi neměli strávit více než jeden blok- vzhledem k tomu, jak nabitý je letošní program.

 

Znamená to, že přijdu o svou tradiční Praktik arénu? 
 Je docela dobře možné, že náš experiment skončí naprostou katastrofou, takže paralelně bude probíhat i Praktik aréna I. v tradičním formátu.

 

 Případné další dotazy, komentáře, zlepšovací návrhy? 
Neváhejte mne kontaktovat na jan.vasek1@email.cz.

 

Podělte se s ostatními
Share on FacebookShare on TumblrTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn
Jan.Vasek
V současnosti působí na ČVUT v Praze. Zabývá se především organizací průmyslového nákupu, měřením a hodnocením výkonnosti, nákupní expertízou a řízením nákupu komodit.


Napsat komentář

© 2019 Znalostní nákup Všechna práva vyhrazena Provozuje Prescom

Webové stránky používají k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close