
Recenze nové knihy Ing. Miroslavy Vaštíkové
Kniha poskytuje ucelený obraz důsledků vlivu specifických vlastností služeb na marketing služeb, rozšíření portfolia nástrojů marketingového mixu a uplatnění marketingových strategií v manažerské praxi.
Z publikace vyplývá, jak vytvořit nabídku konkurenceschopného sortimentu služeb a tyto služby efektivně poskytovat zákazníkům.
Autorka čtivou formou nejprve objasňuje základní pojmy a vztahy související se službami a hodnocením vlivu vlastností služeb na marketingovou činnost organizace. Následně přibližuje celý průběh strategického marketingového plánování a použití jednotlivých nástrojů marketingového mixu služeb pro dosažení vytýčených cílů podniků poskytujících služby. Důraz je kladen na proces zvyšování kvality služeb. Publikace obsahuje nejnovější poznatky o marketingových strategiích a internetové marketingové komunikaci. Samostatné kapitoly se zabývají kvalitou ve službách, specifiky marketingu neziskových organizací, které také poskytují služby a marketingu obcí.
Nové vydání knihy je rozšířeno například o strategii balíčků služeb a strategií obrany proti krizi a pro zvýšení konkurenceschopnost služeb včetně závěrů vlastních výzkumů. Více se zaměřuje na moderní formy komunikace, jako jsou sociální sítě a přináší informace o specifikách marketingu veřejného sektoru, zejména obcí. Knížka obsahuje také řadu nových příkladů a návodů z praxe.
Publikace je určena zejména manažerům a specialistům komerčních firem, neziskových organizací, pracovníkům veřejného sektoru, především měst a obcí a studentům.
Autorka, dlouhodobě působí na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné, Slezské univerzity v Opavě, na katedře marketingu. Zde se věnuje především pedagogické a vědeckovýzkumné činnosti. Napsala již celou řadu odborných knih, článků a vysokoškolských učebnic s tématikou aplikací marketingu z oblasti služeb, mezinárodního marketingu, marketingu obcí a nákupního marketingu.
2. Vydání. Praha: Grada publishing, 2014.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.