V literatuře naleznete různé dělení osobnostních typů při vyjednávání.
Zde je jedna z variant. Najdete se v některém z nich?
LHÁŘ
Lhář naslibuje a nalže cokoliv, jen aby dodavatele přesvědčil, aby zkrátil dodací lhůtu. Lhaní o příslibu dodávky o 15% levnější od jiného dodavatele je neetické.
BARON PRÁŠIL|
Vyloženě nelže, ale příslibem odebrání většího množství a do budoucna dlouhodobějšího kontraktu se snaží z dodavatele dostat aktuálně nižší cenu, aniž se k čemukoliv zaváže. Neetické.
KECAL
Tento vyjednávací typ prozradí svému dodavateli – favoritovi nabídky ostatních konkurentů a očekává za to lepší nabídku. Krajně neetická a nevhodná taktika.
DÁREČEK
Je stále zaneprázdněný, neboť se účastní promoakcí , jednání a večeří na účet dodavatelů a ještě od nich přijímá dárky. Tyto pozornosti ale většinou nijak neovlivní výběr konečného dodavatele, přestože je mohou dodavatelé chápat jako kupování si budoucího odběratele. Velmi neetické.
PROFESIONÁL
Profesionál se při vyjednávání zásadně řídí etickými pravidly. Zná všechny čtyři výše uvedené typy vyjednávačů a vědomě se vyhýbá jejich typickému chování. Tím pádem odvádí výbornou práci při vyjednávání. Konečně jsme se našli, že? 😆
(Příště si řekneme něco o vyjednávání po odmítnutí)
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.