Znalostní nákup

Znalostní nákup
Aktuality

Reportáž z konference „Potřebujete peníze? Najděte je v nákupu!“

vložil , 26.3.2013, počet zobrazení: 1430, komentáře 3

Po loňském úspěšném workshopu na téma Sdílení znalostí v nákupu připravili autoři webového portálu „Znalostní nákup“ v polovině měsíce března další zajímavou akci na toto neotřelé a zajímavé téma. Ve spolupráci s vysokou školou BIBS, Regionální hospodářskou komorou Brno a společností ABAS IPS Management zorganizovali pro management, majitele a zejména nákupčí podniků konferenci na téma „Potřebujete peníze? Najděte je v nákupu!“

Přednášky a diskuzní příspěvky se točily zejména kolem analýzy a řízení spotřeby, znalosti dodavatelského trhu, výběru dodavatelů, základních nákupních přístupů, objednávkových procesů, skrytých potenciálů úspor nebo možností omezení spotřeby.

Probírány zde byly také nákupní vize, strategie nákupu u poptávkových a výběrových řízení, u aukcí či komoditních nákupů, využití Paretovy analýzy (pro naplnění nákupní strategie) a stanovení správných ukazatelů výkonnosti nákupu (KPI). Přednášející rovněž specifikovali některé zvláštnosti při posuzování, vyhodnocování a výběru nabídek či při následném vyjednávání s vybranými dodavateli, případně reagovali na dotazy ve věci správného uzavření kupní smlouvy. Nechyběly ani modelové příklady nákupu, mimo jiné „Nákup úklidových služeb pro společnost na úrovni ČR“.

Přínosná byla též přednáška na téma elektronické aukce (E – aukce). Zejména ta část, v níž její autor vysvětloval účastníkům konference možná dilemata při vyjednávání, probíral posuny hraničních mezí při vyjednávání a vysvětloval vyjednávací a prostorový potencionál při E – aukčním vyjednávání. Dále vysvětlil princip tzv. prvního nasazení (úspory v úvodních kolech aukcí, dynamické srovnávání uchazečů v aukční soutěži) a princip tzv. opakovaného nasazení (ceny na trhu obvyklé, aktivní kontrola získaných cenových hladin).

Poslední část přednáškového cyklu byla věnována úsporám z pohledu podnikového controllingu. Přednášející se mimo jiné zaměřila na oblast definování úspor, zdůraznila nutnost správného definování základny pro měření úspor a optimální použití nastavených cílů k dosažení úspor.

Podle sdělení Ing. Františka Němečka, MBA, a Ing. Aleny Hanzelkové, PhD., MBA, spoluautorů webového portálu www.znalostninakup.cz, připravují organizátoři v letošním roce ještě několik zajímavých vzdělávacích akcí v oblasti nákupu. Zejména konferenci „Marketing v nákupu“, na níž hodlají řešit s předními marketingovými a nákupními odborníky otázky, co to vlastně marketing v nákupu je a jak ho používat. Dále s podporou BVV Brno druhý ročník „Nákupní konference“, který se uskuteční v rámci Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně, ve spolupráci s vysokou školou kurz Strategický nákup a v neposlední řadě akci na téma „Veřejné zakázky – jak na ně?“

Jaromír Kyncl

 

Podělte se s ostatními
Share on FacebookShare on TumblrTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn
Stehlík

3 komentáře

  1. Knapp Richard

    24.4.2013, 12.44 -

    Dobrý den,

    mám stejný dotaz jako kolega výše …
    Jak to tedy vypadá se zpracováním slíbeného videozáznamu ?
    Naši vedoucí pracovníci by se jeho prostřednictvím také rádi něčemu přiučili.
    Pokud se nepletu, bylo na místě zmíněno, že by se tento záznam měl objevit v řádu cca 2-3 týdnů. Nyní máme více než měsíc od semináře pryč a stále nic.

    Díky za Vaši odpověď

Napsat komentář

© 2017 Znalostní nákup Všechna práva vyhrazena Provozuje Prescom

Webové stránky používají k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close